неделя, 28 декември 2008 г.

Целите .. 2009г. (и малко Харвард)

Знаете ли това?

1979г.: студентите в Харвардската МВА програма са запитани: "Поставили ли сте си ясни, писмени цели за Вашето бъдеще и изготвили ли сте план за тяхното постигане?"
3% имат писмени цели и план, 13% имат цели, но не са писмени. 84% нямат ясно определени цели.

10 години по-късно .. 13-те процента с ясно определени цели печелят 2 пъти повече от 84-те процента без такива цели. 3-те процента с ясни, писмени цели печелят 10 пъти повече от останалите 97%.

Това убеди ли Ви, че трябва да запишете личните си цели за 2009г.? И че трябва да следите редовно как работите по изпълнението им.

10 пъти ..

Повече за изследването и 4-те причини хората да не си поставят цели прочетете тук.


Аз си записах своите цели за пръв път снощи.
Не, не са особено трудни, нито прекалено лесни. Някои отлагам от години, някои .. просто сега разбрах, че са важни за мен.

Направете го и вие!
Just Do It!

Now!

1 коментар:

Анонимен каза...

Разписването на постижими и измерими цели е наистина важна крачка, но много хора си остават само с нея. По-важно според мен е човек да има система, механизъм, чрез който непрекъснато да се връща на тези цели и да не отклонява погледа си от тях. При мен работи единствено воденето на ежедневни бележки (отчети) с какво съм допринесла през дадения ден за сбъдването на целите си. Защото целите са си цели, но по-важно е какво имаш в ръцете си at the end of the day.