четвъртък, 11 декември 2008 г.

Амортизация

Нали съм си счетоводно чадо, тази дума не ми е чужда.

Замисляли ли сте се колко малко се коментира амортизацията като фактор за определяне на печалбата от вложение в недвижим имот?
Амортизацията, изхабяването, остаряването - това си е факт.

Особено в България с нашето ужасно неподдържане на сградите.
Има няколко фактора за това и освен липсата на култура (ако щете на икономическа такава) искам да спомена още няколко:
- незавършеното социално разделение. старите сгради в престижни квартали са смес от представители на различни социални класи. пенсионерът и бизнесменът не могат да имат едно разбиране за опазването на имота.
- раздробената и абсолютна собственост. дори в нова сграда интересът на мнозинството за запазване на имота не може да бъде наложен. как да накараме съседът да плати за покрив, за пребоядисване ..

И така ставаме свидетели на силноамортизирани 20-годишни сгради.

А по света хората живеят в 200-годишни .. ето къде изтича националния капитал .. де да беше само корупцията ..

2 коментара:

Erbabic каза...

Амортизацията на сградите в България (за данъчни цели) с какво се различава от тази в другите страни от ЕС примерно?

Георги Павлов каза...

Не мисля, че има голяма разлика.

В текста аз визирам амортизацията като изхабяване и намаляване на качеството на имота с времето, а не като счетоводно и данъчно изражение.

Данъчната страна също ми беше интересна, но преди години .. сега някой да ми се оплаче от корпоративното облагане в България ..