неделя, 6 септември 2009 г.

Купувачите имат голям избор. Това добре ли е?

Изследване на университета в Станфърд:
изследователите разгъват в супермаркет сергия за промоция за мармалади - вариант А: 6 вида или вариант Б: 24 вида мармалад.

60% от хората се спрели на сергията с 24 мармалада и само 40% на сергията със 6 вида мармалад.
Хората харесват да имат избор.

Дотук нищо изненадващо, нали? Обаче .. 30% от хората спрели се на сергията с 6 вида мармалад си закупили поне един вид, докато от сергията с 24 вида .. само 3% направили покупка.

Богатият избор пречи на избора!
Дали така не е и с имотите?

(По Кевин Хоган. Наука за влиянието.)

2 коментара:

Анонимен каза...

Кевин Хоган е много голям...

Анонимен каза...

Благодаря за един интересен блог