вторник, 18 ноември 2008 г.

Принципът на реалността

Не, няма да говорим за психоанализа. Но с две думи: човешкият нагон е воден от принципа на удоволствието. Принципът на реалността позволява нагонът да се адаптира към действителността. Така човек се научава да отлага удоволствието, за да избегне страданието или за да постигне по-голямо удоволствие по-късно.
Същото наблюдаваме в бизнеса (с недвижими имоти): естественият бизнес нагон е воден от принципа на печалбата. Принципът на реалността позволява на бизнеса да се адаптира към действителността, за да избегне големи загуби или за да реализира по-големи печалби в по-късен момент.

А принципът на реалността изисква просто .. да приемем реалността такава каквато е, а не каквато ни се иска да бъде.
Това в най-голяма степен днес се отнася за инвеститорите и собствениците на имоти. те трябва да приемат реалността на новото търсене: по-малко, по-внимателно и най-вече по-ниско в ценово отношение.

OVERPRICED

Този надпис можем да сложим на толкова имоти: нови, красиви, с добра комуникация, разпределение, изпълнение, панорама .. и т.н., и т.н.
Ако спестяваме истината на себе си ("Все може да се появи някой клиент, влюбен в имота и пълен с пари") и на клиента си ("Нека опитаме още месец. Ще сменим снимките и ще пуснем рекламата отново") не правим услуга на никого. Да, жестоко и тежко е, но трябва да кажем:
  • В квартала има оферти и за 1000 евро/кв.м. Може да не са толкова хубави, но са ни пряка конкуренция.
  • Направихме доста срещи и огледи. Цената трябва да се намали. Не, не мисля, че 15% е достатъчно. Минимум 30%, а преговорите ще покажат дали е достатъчно.
  • Не върви проектът. Да го замразим и върнем депозитите. Ако го развиете, ще затънете. Не е сега момента. Наистина не е приятно, но виждате ли алтернатива?
  • Аз съм на Ваша страна. По-висока цена за мен означава по-висока комисионна, но никаква продажба означава никакви пари за Вас и никакви за мен. Нека погледнем реалността.

Нека погледнем реалността.

Кой би пратил 1700 евро за апартамент днес?

Няма коментари: