Същото наблюдаваме в бизнеса (с недвижими имоти): естественият бизнес нагон е воден от принципа на печалбата. Принципът на реалността позволява на бизнеса да се адаптира към действителността, за да избегне големи загуби или за да реализира по-големи печалби в по-късен момент.
А принципът на реалността изисква просто .. да приемем реалността такава каквато е, а не каквато ни се иска да бъде.
Това в най-голяма степен днес се отнася за инвеститорите и собствениците на имоти. те трябва да приемат реалността на новото търсене: по-малко, по-внимателно и най-вече по-ниско в ценово отношение.
OVERPRICED
Този надпис можем да сложим на толкова имоти: нови, красиви, с добра комуникация, разпределение, изпълнение, панорама .. и т.н., и т.н.
Ако спестяваме истината на себе си ("Все може да се появи някой клиент, влюбен в имота и пълен с пари") и на клиента си ("Нека опитаме още месец. Ще сменим снимките и ще пуснем рекламата отново") не правим услуга на никого. Да, жестоко и тежко е, но трябва да кажем:
- В квартала има оферти и за 1000 евро/кв.м. Може да не са толкова хубави, но са ни пряка конкуренция.
- Направихме доста срещи и огледи. Цената трябва да се намали. Не, не мисля, че 15% е достатъчно. Минимум 30%, а преговорите ще покажат дали е достатъчно.
- Не върви проектът. Да го замразим и върнем депозитите. Ако го развиете, ще затънете. Не е сега момента. Наистина не е приятно, но виждате ли алтернатива?
- Аз съм на Ваша страна. По-висока цена за мен означава по-висока комисионна, но никаква продажба означава никакви пари за Вас и никакви за мен. Нека погледнем реалността.
Нека погледнем реалността.
Кой би пратил 1700 евро за апартамент днес?
Няма коментари:
Публикуване на коментар